5 Haziran 2012 Salı

Kore'de Yaşayan Ablam ile Röportaj

Kore'de Yaşayan Ablam ile Röportaj


NOT : Konuyu okuyan arkadaşlardan bir ricam var
soru soracaksanız veya bilgi almak istiyorsanız 
''koizora-0@hotmail.com''a mail atın.
Ablam hakkında yada eşi hakkın da özel
 soruları cevaplamayacağım.
Ayrıca lütfen saygı çerçevesinde yorum atın, soru sorun.

Ayrıca izinsiz bazı Kore Fan sayfalarının konudan izinsiz 
Özge ablanın fotoğraflarını aldığını 
gördüm. 
LÜTFEN İZİNSİZ FOTOĞRAFLARI ALMAYINIZ.
İZİNSİZ KULLANIMDA CEZAİ İŞLEM UYGULANACAKTIR. 



2. Röportaj


Herkesin merak edebileceği genel bazı sorular sordum Özge ablama. ^______^



1-Öncelikle Kore' de ilk gittiğin de öğrenciyken neler hissettin? 

Özge : Kore'ye öğrenci olarak iki kere gittim. İlk 2009 yılın da 3. sınıfın ilk dönemin de gittim. Chuncheon Hallym Üniversitesin de 1 dönem eğitim aldım. İlk gittiğim de adapte olmak da ve Kore yemeklerini yemekte çok zorlanmıştım. Gitmeden önce 2 dönem kalmayı düşünüyordum Kore'de ama yemeklere alışamayınca 1 dönem kalıp Türkiye'ye döndüm. Daha sonra 4. sınıfın 1. dönemi tekrar Kore'ye değişim öğrencisi olarak geldim. Bu sefer Suwon Kyonggi Üniversitesin de 1 yıl boyunca okudum. Yani Kore'de mezun olmuş oldum. 2. gittiğim de Kore yemeklerine de dile de her şeye alıştım. Kore’yi 2. gittiğimde keşfettim diyebilirim. Koreliler çok kibar. Bunda Türklerin savaşta yardim etmesinin de etkisi var tabi ki.. Gençleri savaşa dair çok şey bilmese de orta yaşlıları ve yaşlılar savaşı biliyorlar ve her tanıştığım bizi çok sevdiğini dile getiriyor.


2- : Kore de yemeklere alışman uzun zaman aldı mı? Gidecek olan arkadaşlara ne gibi tavsiye verebilirsin.

Özge : Kore'de yemeklere alışmam baya uzun bir zaman aldı. Çünkü ben Türkiye'de de yemek seçen bir insandım. Kore de o yüzden çok zorlandım. Damak tatları tamamen Türklerden farklı. Mesela et yemeklerinin hafif tatlımsı bir tadı var. Ayrıca ilk zamanlar yemek kokularına dayanamıyordum. Ama bir kaç ay sonra alıştım. Artik koku almıyorum hiç. Gidecek olan arkadaşlara yemek konusun da on yargılı olmamalarını tavsiye ediyorum çünkü başta kendini yemeklere alıştırmaya zorlamak gerekiyor. Öyle yapmayınca alışmak çok uzun zaman alıyor. Ben kendimden biliyorum ilk gittiğim de baya kilo kaybetmiştim Kore de. Ayrıca bazı Türk yemeklerini de yapabilirler eğer imkanları varsa. Ben o zamanlar yurtta kaldığım için yapma fırsatım yoktu...


3- Kore de insanların yabacı insanlara tavrı nasıl? Türkiye de Korelileri ve yabacı insanları seviyoruz onların yabancılara yaklaşımları nasıldı?

Özge :Siz de biliyorsunuzdur eminim ki Koreliler biraz utangaç bir halk.. Üniversite ortamında erkekler genel de yabancılara karşı çok utangaç oluyor ve çok fazla konuşamıyorlar.. Ama izlenimlerime dayanarak söylüyorum yabancıları seviyorlar. Özellikle Amerikalıları ve Fransızları beğeniyorlar gibi. Mesela bir yabancı Korece sadece ''merhaba'' dese bile çok hoşlarına gidiyor ve "Aaaa! Korece’yi ne kadar güzel konuşuyorsun" diyorlar. Ayrıca yabancılara yönelik çok fazla burs imkanları oluyor üniversiteler de. Bu da bence yabancıları sevdiklerine işaret yabancılarla İngilizce konuşmaya çok meraklılar. Genelde bana İngilizce soruyorlar ben Korece cevap veriyorum. Ben Korece cevap vermeme rağmen karsımda ki Koreli İngilizce konuşmaya devam ediyor. 

4-Aklında Koreli biri ile evlenmek vardıydı? Ve anlaşmazlık hiç yaşadınız mı? Kültür farklılıkları vs.?

Özge : Aklim da Koreliyle evlenmek yoktu. Hatta birisi yabancı biriyle evlenmeksin dese inanmazdım o derece Kore’ye 2. olarak değişim öğrencisi olarak geldiğim de eşimle tanıştık ve evlenmeye karar verdik. Tabi ki de ufak tefek kültür farklılıkları yaşadık ve yaşıyoruz zaman zaman ama ben ve eşim bunların hepsini bilerek evlendiğimiz için birbirimizin kültürüne anlayış göstermeye çalışıp, dikkat ediyoruz. O yüzden çok sorun olmuyor. Mesela ben bazen Türk yemekleri yemek istiyorum ama o Kore yemekleri yemek istiyor. O zaman hem Kore yemeği hem Türk yemeği yapıyoruz ve sorun ortadan kalkıyor.

5-Bu sıra Kore Dalgası çok yaygın. Gençlerin çoğu Kore hayranı. Neredeyse çoğu dizi film tutkunu.. Televizyon ve gerçek yaşam arasında ki fark hakkında biraz bahsedebilir misin? 

Evet eminim bir çok kişi de cevabi biliyordur zaten ben bölüme ilk girdiğim de Kore böyle popüler bir ülke değildi ve insanlar bana o da ne, ne işin var o bölüm de öğrenip de ne olacak falan gibi sorular soruyordu.Bir kaç yıl sonra inanılmaz derecede insanların Kore'ye ilgisi arttı ve çok şaşırdım . Şu bir gerçek ki Güney Kore sineması mükemmel onun çok etkisi var gençlerin Kore hayranı olmasında. Televizyon ve gerçek yaşam arasın da bence çok fark var. Özellikle diziler de her şey çok güzel gösteriliyor. Erkekler çok yakışıklı, kızlar çok güzel.. Ama gerçekte öyle değil.. Düşünün Türkiye de yoldan geçen herkes Kıvanç Tatlıtuğ mu?  Bence ne erkekler o kadar çok yakışıklı ne de kızları aşırı güzel. Tabi ki istisnalar var. Ayrıca dizilerdeki gibi erkekler çok romantik değil. Dizilerde ki gibi her şey güllük gülistanlık değil yani. Ama her şeye rağmen burada yaşamak güzel. Bir şeyi sevecekseniz onu iyi kötüsüyle sevin diyorum.


Özge

  ^__________^


























91 yorum:

  1. waow cesaretine hayran kaldım... bu yaz güney koreye gideceğim ülkeye aşık oldum resmen....

    YanıtlaSil
  2. Hadi bakalım güzel anılar yaşaman dileğiyle.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  3. güzel paylaşımınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Ben teşekkür ederim. ^o^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim seninle tanismak istiyorum sormak istedigim seyler var

      Sil
  5. orada turk yemeklerı yapan restaurant yokmu??
    veya ınsanlar (koreli) turk mutfagına veya dıger dunya mutfaklarına nasıl bakıyorlar??bılgılendırırsenız sevınırm

    YanıtlaSil
  6. Orada bir çok yemek restaurant var. Türk yemekleri bulmanız da mümkün. Benim orada okuyan arkadaşım var part time olarak Kervan lokantasında çalışıyordu. Türk yemekleri var orada. Ama biraz pahalı tabi. ^^

    YanıtlaSil
  7. korede eğitim ne kadar sürüyor üniversiteyi orada kyonggi üniversiteye arkadaşımla gitmek istiyorum orada kaç yıl okuyabiliriz ve nasıl olucak acaba bizi aydınlatabilirmisin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke gidebileceğim bir arkadaşım olsaydı kimse farklı kültürlere açık değil malesef:S

      Sil
    2. ben gitmeyi çok istiyorum koreye inşallah gidebiliriz ikimizde

      Sil
    3. Bende gitmeyi cok istiyorum hersry hazir ama tek gitmkten korkuyorum eger gercekten gitmek istersen benimle iletisime gec olurmu burcin.coban1233@gmail.com

      Sil
    4. ow ow ow ow bende gelirim ^.^ benimde herseyim hazır tek gitmekten bende korkuyorum anlaşamam diye :( ve bilmiyorum ama arkadaslarla gitmek daha iyi o yuzden bende gelmek isterim ^.^ facebook.com/berkay.alptekin :)

      Sil
  8. kore ilk gittnde ev weya kalcak yer nerden bula biliriz mesela gittigimizde yaklasık nekadar büccemiz ola bilir.

    YanıtlaSil
  9. Öncelikle Merhaba. Ben bildiğim şeyleri size anlatayım. Eğer daha da detay isterseniz arkadaşlarıma sorarım.

    Kore de lisans (üniversite) eğitimine başlayacaksanız Korece hazırlık ile ( 1 yıl ) okuyacağınız bölüme göre toplam da 5 yıl Kore de eğitim görüyorsunuz. Eğer yüksek lisans için gitmek istiyorsanız, yine Korece hazırlık ile 3 sene orada kalıyorsunuz.

    Eğer üniversite de okuyup 1 sene değişim öğrencisi olarak gitmek istiyorsanız, 6 ay ve 1 sene olarak siz ne kadar orada kalmak istiyorsanız değişiyor.
    Değişim programın da kendi derslerinizi ve Korece ders alıyorsunuz. Değişim öğrencisi olarak gitmek için okuduğunuz okulun Kore de bir üniversite ile anlaşması olması lazım.

    Kore de okumak oldukça pahalı hele de seoul de devlet bursu, okul bursu (%100 ya da %50 burs) imkanlarından yararlanmanız gerekiyor. Kore kültür merkezi eğitim danışmanına sordum, Kore de bir yılda 3 yada 4 dönem varmış ve her dönem için kayıt parası veriliyormuş.

    Eğer Kore'ye gideceksiniz mutlaka burs kazanmaya bakın derim. Ve mutlaka devlete değil gideceğiniz okula başvuru yapın. Burs çıkmasa bile bile okula kalacak yerin bedava olması için yardım isteyin.

    Şimdi benim bir arkadaşım Hacettepe Üniversitesinde okuyor, okulunun anlaşması olduğu Kore de ki Gongju Üni. başuru yaptı. Burs çıkmadı ama kalacak yer ve yemek bedava. Şubatta gidiyor. 1 sene orada kalacak. :)

    YanıtlaSil
  10. merhaba. aylık ne kadar masraf oluyor bir öğrenci aylık ne kadar para ile geçinebilir orada ?

    YanıtlaSil
  11. Sanırım bursunuz ve kalacak yeriniz varsa sizi o çok güzel idare ediyor. Ama hani ne kadar burs alıyorsunuz sizin aylık hacamalarınız ne kadar onu bilmediğimden biraz da size bağlı. :))

    YanıtlaSil
  12. harcaması çok olan dahada zorlanıyor yani :) ben izzet baysal üniversitesinde sosyal bilgiler öğretmenliği okuyorum değişim öğrencisi olarak koreye gtmek istiyorum ama hem okulun anlaşması olup olmadğını hemde bölümümün olup olmadığı bilmiyorum. bunları öğrendkten sonra dil kursuna başlayıp bir yol çizicem. bu noktada da yardımınızı istiyorum:) korede yaşayan biri olarak size sorularım olacak :)

    YanıtlaSil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. ooo süper olur gerçekten çok sevinirim :)))

    YanıtlaSil
  15. Bana buradan veya twitter hesabımdan ulaşabilirsiniz. :))

    YanıtlaSil
  16. twitter adresinzi öğrenebilirmiyim ? sizinle sohbet etmek güzel :)

    YanıtlaSil
  17. @BCangmi :):)
    https://twitter.com/BCangmi

    Ben de sohbet etmekden çok mutlu olurum. :D

    YanıtlaSil
  18. Peki okul harici normal orda yaşamak için gidilse ne kadar masrafı olur bize diyelim gittik 2 yıl kaldık kiraları ne kadar yada satın alınsa ne kadar

    YanıtlaSil
  19. peki zor olmadımı orada ünüversite okumak dil öğrenmek nasıl alıştın kaç ayda alıştın ? nekadar sürede korece öğrendin ? yurtta kalsan bile insan yinede ne bileyim bilmediğin bir ülkede dilide bilmiyorsun yalnız başına :D peki ingilizce bilerek mi gittin yoksa hiç dil bilgin yokmuydu ? sence koredemi okumak daha iyi amerika veya ingilteredemi ben korede okumayı düşünüyordum ama orayı görmek istediğim için :S yoksa ingiltere yalnız para cok lazım korede ünv haraç kaç alıyorlar ? Bu arada rpörtaj şahane olmuş .

    YanıtlaSil
  20. Hayat pahalli mi ?

    YanıtlaSil
  21. bn koreden ev satın almayı çok isterim apartman daireleri ortalama ne kadar oluyo acaba

    YanıtlaSil
  22. ben bu yaz korede dil kursuna gitmek istiyorum ama google da ne kadar araştırsamda bişey bulamadım.korede yazın gidebiliceğim yaz dil okulu varmı?

    YanıtlaSil
  23. kocasıyla arasında dın problemlerı olmadımı sonuçta arada cocuk var?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen ben de bunu merak ettim :D
      bu arada harflerin okumu takip etmesi çok hoşuma gidiyo :DD:

      Sil
  24. Ozge sana nasil ulasabilirim suan bizde incheondayiz sormamz greken syler var

    YanıtlaSil
  25. ben de koreye gitmek istiyorum cesaretine hayran kaldım hemde bi eş bulmuşsun seni tebrik ediyorum peki ailen bu duruma ters bi tepki verdilermi koreuye gitmene ve bir koreliyle evlenmene?

    YanıtlaSil
  26. Merhaba, ben de Kore Dili ve Edebiyatı okumak istiyorum fakat okuduktan sonra iş imkanı nasıldır? Ablanızın da bu bölümde okuduğunu söylemişsiniz yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  27. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  28. Peki çok teşekkür ederim yorumunuz için.. Sağolun :)

    YanıtlaSil
  29. Çok önemli birşey sorucam..
    Acaba ablanızın evlendiği adam ( enişte yani :) müslümanmı ? çünküü değilse ablanız dinden çıkmış sayılıyorda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sana ne musluman olup olmadigi..bunu merak etmek sana mi dustu acaba

      Sil
  30. Müslüman oldu eşi. ^^


    Not:Herkes istediği soruyu sormakta özgürdür ama belii bir sınır ve saygı içinde.
    Lütfen dikkat edelim kimse kimseyi kırmasın. :)

    YanıtlaSil
  31. Cok güzel bişey ya . Bende Koreye Gitmeyi Orada Yasamayi Orali Olmayi Korece Konusmayi Cok Istiyorum Ama Bikac Sitede Koredeki Ev Fiyatlari Cok Pahali Diyolar nufusunA Yetmiyormus Evler Oyuzden Pahaliymis Orada Yemek Fiyatlari Filan Onlarida Ogrenmek Istiyorum Bide Koreceye Sıfırdanmi Basladi Ogrenmeye Yoksa Bilgisi Varmiydi Nasil Oldu Nekdr Surede Ogrendi Zorluk Cektimi Telaffuzda Filan Burda Hangi Üniversitelerin Koreyle Anlasmasi Var Bunuda Söyleyebilirmisiniz Acaba Cok Sevinirim Çok Teşekkürler Simdiden
    Degisim Ogrencisi Olarak Gitmek Için Burda Cok Basarili Olmak Gerekiyor Değil mi ?

    YanıtlaSil
  32. ben çok kisa zamanda Kore'ye ve insanlarina hayran kaldim. Ilerde Kore'ye gitmeyi dusunuyorum, okumak herhalde bana zor gelir diye dusunuyorum. Korece ogrenmek zor mu?

    YanıtlaSil
  33. Özge ablam Kore dilinde okuyordu zaten. ^^*

    YanıtlaSil
  34. ne kadar cok kore konusu,kore hayranlıgı,kore aşkı var ya ne zaman oldu bunlar bu cok korkunc cidden şu andada kanal a da koreli bi kız tr ye gelmiş okumaya bizim mustafayla tanışmış evlenmişler belgesel yapmışlar..müslüman oldumu degilmi kimsenin bahsettigi yok..kızlarımız oglanlarımız zaten Allahı peygamberi yeterince tanıyıp bilmiyolar bide gavur eşlerler birlikte oluyolar gittikce dinde kalmıcak ülkece tehdit altındayız nerden türediler bu koreliler.müslüman olacaklarsa neysede olmicaklarsa Allah canlarını alsın..nefret ettim ya bide burda site falan tanıtım özendirme neki bunlar..hem nasıl oluyoda bir türk olarak Allah iri güzel harika bakışları olan gözler bahşetmiş Allah bu millete nasıl oluyoda kendi neslini degiştirip gözler farklı sana benzemicek cocugun ona nasıl benim diye bakacaksın..biri bana acıklasın asla aklım almıyo hic bir yönden..dizilerdeki erkekleremi aşık olunuyo..gerizekalılar bir iki tane boylu poslu varsa onuda dizilere koymuslar onamı kanıyolar inanamıyorum koca türkiyeyi bi avuc koreliye degişin bakalım yazık cok yazık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. allah sadece türkleri mi yaratmış?koreliler çekik gözlü diye yumurtadan mi çıkmış yani? Senin allahının lokasyonu çok darmıs be yaa

      Sil
    2. IRKCI MISIN NESIN BE SEN ???

      Sil
    3. Allah onların canını alsında ne demek? Nasıl müslümansın sen? Böyle müslümanım diye konuşup düşünceleri ve davranışları barbarca olan insanlar en büyük günahkarlar bence. İnsanları yargılama! Kendi kalbinde kendi dinini yaşa. Ama bil ki bu sözlerin müslümanlık değil.

      Sil
    4. Allah canini alsin diyorsun ve görünüsleriyle dalga geciyorsun...yani gercek müslümanlik senin gibi nefret dolu olmak mi? yani Allah senin bu asaglayici düsüncelerinden memnun mu saniyorsun?
      sen varya ilk önce müslümanliktan bahsetmeden önce kalbini bir temizle ondan sonra yüzde yüz kuran'da denilenleri uyguluyorsan baskalarin dini hakkinda yorum yap.

      Sil
  35. anlamaz anlamaz cevap vermeyin..koreliler kendi memleketlerinde türesinler ha şu istisnayıda yapıyorum benim sadece baktıgım müslümanmı degilmi bi almanlada evlenmesini istemem amerikalıylada zaten dünya genelinde müslümandan daha cok kafir var..ama anlamadıgım kızların aklı 15 karış havada olurya hadi yakışıklı vs bi almanla amerikalıyla evlendin bu korelilerle japonlarla ne diye evlenilir yakışıklılık olamaz cooook fazla ilgi görüyolar heralde sacma..işte oğlunu kızını başka yere gitsin okusun hayatını kurtarsın diyosun aha bu oluyo dünyada ahirette gidiyo..Allah tez zamanda acsın cocuklarımızın gözünü..bari böle siteler kurupta cahilleri özendirmeyin..düşünsenize bi zenciyle evlensen hayatın boyunca senin cocukların asla senin renginde olamıcagı gibi hicbiride sana benzemicek..bi koreliylede evlenirsen asla sana benzemicek cocugun ve korede oturuyo etraf kafir ama iyiliklerini gördügünden bu tehlikeyi göz ardı ediyo cocukların imanlı kuranlı olabilirmi mümkünmü tehlike üstüne tehlike..resimlerde gördüm ölülere anma günü yemekler hazırlanmış bunu neden gösteriyo burda bu sapıklıgın kafirligin en dibi degilmi bide secde yap onlara tam olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaptigin yorumlara bakilirsa ne kadar sig ve dar kafali bir insan oldugun belli oluyor. Birincisi sen nereden biliyorsun damadin musluman olup olmadigini da gelip salak sacma yazilar yaziyorsun buraya..ikincisi musluman degilse bile sana mi kalmis gelip burada din uzerine insanlari yargilamak! Herkesin dini Allah'la kendi arasindadir. Bunu sorgulamak sana dusmez..Haddini bil ! Gelip buraya sacma sapan seyler yazma! O atalari anma dedigin sey o insanlarin kulturleriyle alakali..Baska kulturleri anlamayi, saygi duymayi ogren! Bir ulkenin kulturunu yargilamak sana mi kaldi o bozuk turkcenle?? Git once duzgun cumle kurmasini ogren ondan sonra yorum yap! Yabanci evliliklerde cocuk olunca ne demek cocugun sana benzemiyor?? Boyle sacma birsey olabilir mi? Sonucta o senin cocugun babasi turk olsun koreli olsun afrikali olsun ne farkeder??? Gelip burada din uzerine sacma sapan yorumlar yazma!!! Herkesin dini herkesin dusuncesi kendine.

      Sil
    2. bak tammam senide anlıyorum ama seninde anlamadığın şu biz korelileri seviyoruz ama onlar dinlerini değiştrmediği yani müslüman olmadığı sürece zaten onlarla evlenme hayalleri kurmuyoruz yani dinden felan çıkmıyoruz.ama sen gidip bi zenciyle koreliyle evlenmeyin türklere benzemez dersen ırkçılık yapmış olursun yani senin yaptığınınnda ALLAH katında büyük günahı var

      Sil
  36. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  37. Sevgili arkadaşlar eğer yorumlarınız karşı tarafı kıracaksa lütfen yorum yapmayın.
    Bu din konusu sizce de çok uzamadı mı?
    Onun dini bunun dini bizene?
    Eğer karşımda ki benim için müslüman olacaksa o kişinin dininin ne hük mü kalır?
    Dine inandığı için seçmeli,beni sevdiği
    için değil.
    Müslüman olur olmaz. Bunlar kimseyi ilgilendirmez.
    Lütfen bilmeden etmeden pervasızca yorum yapmıyınız.
    İki dizi izlemekle Korelileri çok iyi bilmiş olmuyorsunuz. Boşverin abi Dininden sizene. Ben size burada güzel bi şey paylaşmışım neden
    hep kötü tarafından bakıyorsunuz.Yani çok acımasızca konuşmuşsunuz.
    Ayıp bunlar.

    Herkesin dini kendinedir.Kimse bilmeden
    etmeden yorum yapmasın yoksa, ben sileceğim yorumlarınızı. ^^

    YanıtlaSil
  38. maşallah ablana bence en azından onun vesilesiyle tabi ki RABBİM de istediği için de müslüman olabilmiş eşi :) bence çok güzel bişey bende koreli biriyle evlenmek istiyorum ama tabi ki kendi kültürümüzüde kaybetmeden :)))

    YanıtlaSil
  39. acaba ablana bunuda sorarmasın imkanlar nasıldı ? tekmi gittti? türkiyeden koreye yiyecek götüre biliyormuydu? ve orada apartmalı daire ne kadar türk parasıyla? ltfn sorarmısın cevabı bekliyor olacağım şimdiden kumao :)

    YanıtlaSil
  40. maaşallah gerçekten mükkemmel benim bi sorum olucaktı oraya gittiğinde para sorunu oldumu ? ordaki şeyler ucuz mu diye ben koreye gitmeği düşünüyorum ve bunun için para biriktiriyorum 1 hafta için acaba tahminen ne kadar paraya ihtiyacım olur ? cevaplarsanız çok sevinir .şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  41. sorulan sorulara neden cevap vermiyorsun acaba? merak ediyoruz sonucta,

    YanıtlaSil
  42. Biraz blogu incelerseniz kısa zaman önce başıma olmadık şeyler geldi. Ve maillerime bakamadım. Attığınız yorumları da görmedim.

    Koreye burslu gitti Özge abla ve Kore de de bir işte çalıştı. Yurt yani kalacak yer sorunu da olmadığı için pek para problemi olmadı.

    Kore'ye yemek götürdü ve ailesinden posta geldi ona.

    Koreye gidecekseniz uçak parası dahil ve gezip harcamakta istiyorsan 5 bin yeterli olacaktır.

    yada 3 bin kaldığın yere ve hangi hava yolu ile gideceğine bağlı.


    Kore'de evler çok pahalı gerçekten. Benim arkadaşım 1 ay bir oda kiralamış ve günlüğü 150 liraya falan gelmişti tabi. Kalacağın yerin semtine de bağlı o para bende tam bilmiyorum.



    Geç cevap veriyorum diye kızmayın. Benimde işim gücüm olabiliyor sonuçta biraz anlayış. ^^

    YanıtlaSil
  43. ya resimlerde gördüğüm pembe pantolonlu bebekle beşik gibi bişeyin içindeki bebek ablanızn bebeğimi admin birde ablan şu an gerçektende koremi yaşıyo

    YanıtlaSil
  44. ya bayanin esi musluman mi?Hayat pahalimi korede?

    YanıtlaSil
  45. Ablaniz korenin neresinde yasiyor ve kac yasinda acaba? Kocasi kac yasinda?

    YanıtlaSil
  46. Hayır şuan bebekleri yok.
    Eşi müslüman oldu.
    Kore'de hayat bize göre biraz daha pahalı. Yani evler çok pahalı orada.
    Ama bazı yönlerden de ucuz. Biraz maddi gelirinize de bakıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim sorum yanitsiz kalmis winonacigim :( sebep?

      Sil
  47. Hepsi yanıtlamıştım. Olmamış mı hangi soru senin ki 2 3 tane adsız var. Özür dilerim.
    Tekrar yazsan bende cevaplasam ayıp mı olur. :D

    YanıtlaSil
  48. Merak ettiğim çoğu şeyi öğrendim yazınızdan çok teşekkürler öncelikle ben Korelilerin Müslümanlara karşı davranışlarını merak ediyorum ben kapalı Bi bayanım ve Koreye gitmek istiyorum orda yaşamayı denemek istiyorum dinim nedeniyle nasıl karşılanacağım merak ediyorum cevaplarsanız sevinirim

    YanıtlaSil
  49. Kore'ye dediğim gibi daha önce gitmedim ama giden arkadaşlardarımdan dolayı çok fazla bilgim var. Şimdi Müslümanlar hakkın da %100 ne düşünürler bilemem ama Müslüman denilince kara çarşaflı yobaz insanlar geliyor onlara, sıcak da rahatsız olmuyor musun vb. gibi soruları da oluyormuş.
    Mesela Türkiye'yi de İran gibi düşünüyorlarmış.Türkiye'ye gelen bazı Koreli arkadaşlarım böyle demişlerdi.

    Sonuçta Kore de de yaşayan bir sürü müslüman var. Ben zorluk çektiklerini duymadım. Ama Kore de ki hayat biraz eğlenceli yani en azından Seoul de ki hayat.
    İçki kültürü,gece hayatı.. vs çok doğal onlarda belki siz bunları yapmadığınız da biraz sorun olabilir oda belki belki çünkü kimse içki içmek veya cluba gitmek zorunda değil.
    Bir de yemekler de domuz çok oluyormuş o belki sıkıntı yaratabilir.
    Arkadaşım 1 sene boyunca tavuk eti bile yememişti Kore'de. :)

    Onun dışında bence zorlanacağınızı düşünmüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meraba benim adim burcin 9 yildir kore hayraniyim diziler baska ama orayi daha cok merak ediyorum cok renkli ve guzel gorunuyo bu yil oraya gtmeyi planliyorum ama tur yok malesef eger benimle gelmek isteyen varsa ulassinlar ve sizden bi ricam olucak lutfen yardim edin dil olmadigi icin cok tereddutte kaldim bana oraya gttigimde ablaniz veya arkadaslarinizdan biri yardimci olursa cok sevinirim lutfen olumlu yada olumsuz bi cvb verin

      Sil
    2. Olumlu yada olumsuz hic cvb vermemekten daha iyi lutfen

      Sil
  50. Çok teşekkürler cevapladığınz için bide ben diş hekimi öğrencisiyim bitirdiğimde korede çalışma gibi bi imkanım olabilir mi acaba

    YanıtlaSil
  51. valla ablandada ne zevk varmis turkiyede olsa bizim turk kizlari boyle tipli adama bakmazlar bile ama iste gavur olunca degere binmis cok asiatic insan tanidim resmen amerikan ve avrupa hayranlaridir birde herseyi yerler kedi kopek herturlu bocek hatda insan ceni yedikleri bile kanitlandi ,igrenc insanlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  52. hasan kargaci sen kendi tipine bakmiyorsun sanirim aynada. turk kizlarini gectim, dunyada hicbir kizin senin tipinde bir adami begenecegini dusunmuyorum ben ona kalirsa :D ayrica koreliler bocek cenin vs yemezler .kulaktan dolma bilgilerle nasil aptalca yorum yapmissin cahil cahil :D cok guldurdun sagol yaaaa

    YanıtlaSil
  53. merak edilen sorulara cevap olarak yeni bir roportaj yayinlamayi dusunmuyor musunuz? bence bunun arkasi gelmeli ! :D

    YanıtlaSil
  54. Çok yakındaa http://banakulakverin-boicegirl.blogspot.com/2013/12/ozge-ile-kore-gercekleri.html

    YanıtlaSil
  55. rica etsem ablaniza sorabilir misiniz? "kayduru kupbak cemilem" bu cumle korecede nasil soylenir? gercekten cok onemli benim icin. cevabinizi en kisa zamanda bekliyorum!!!

    YanıtlaSil
  56. BANA ULAŞACAĞINIZ ADRESLER :
    https://www.facebook.com/BanaKulakVerin?fref=ts
    https://www.facebook.com/BanaKulakVerin?fref=ts

    Koizora-0@hotmail.com

    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  57. ay resmen hayranlıkla okudum yazınızı ya koreyı cok sevıyorum suannda calısıp para topluyorum 6 bın olunca gıdıcem ama tek basıma hıc kıtmek ıstemıyorum aslında suada korede okuyan bır arkadasla tanıstım ama yınede her ıhtımalı dusunuyorum eyer bu yaz dıyılde gelıcek yaz koreye gıtmeyı dusunen varsa benımle ıletısıme geçsın lutfen ıngılızce kursunada gıdıcem ogrendıkten sonra gıdıcem dıl bılmeden gıtmek ıstemıyorum sirin.akkurtkoc@facebook.com

    YanıtlaSil
  58. Ben lise son sınıf öğrencisiyim cogu kişi gibi kore hayranıyım kore dili ve edebiyatı okursam işsiz olabilme durumum çok yüksek korede yaşayabilmek için hangi mesleği seçmeliyim sizce? hangi bölümü secebilirim?

    YanıtlaSil
  59. kore ye gitmem için orada korece öğrenmem için kaç para gerekir.yada orada okullarda maddi yönden çok mu gider ki?
    gokhan.boya03@hotmail.com adresine atarsanız çok çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
  60. Yüksek lisansı Şu zamana kadar hiç düşünmedim ama Kore de olmak için katlanabilirim :) . hatta Korece öğrenmek için eğitime bile başladım. Her türlü durumları göz önünde bulundurursak ( maddi manevi sosyal durum vs.) ne derece tavsiye edersiniz ?

    YanıtlaSil
  61. Ben de dil bölümü ögrencisi lise 3. Sınıfım ve üniversiteye koreye gitmeyi çok istiyorum bana ne söyleyebilirsiniz ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
  62. merhaba ben güney koreye üniversite okumak için gideceğim ama aklımda sorular var benim ingilizce seviyem fazla iyi değil başlangıçtan biraz daha iyi diyelim :) danışmanlık şirketiyle gideceğim büyük ihtimal danısmanlık sirketi orada bir yıl hazırlık kursu göreceksin dedi korece ondan sonra eğitim alacaksın dedi bende danısmanlık şirketine bana dili nasıl ögretecekler diye sordum türkçe bilmiyorlar dedim onlar işin profesyonelleri ögretiyorlar diyor benim kafam allak bullak oldu ben onların dillerini işaretlemi ögrenecegım nasıl yapacagım konusunda baya tereddütlüyüm sizce orada ögrenebilirmiyim danısmanlık sirketinin dediği gibi beni bu konuda bilgilendirirseniz çok sevinirim birde ayrıca korede üniversitelerin yıllık harç ücretlerinin düşük olması normal mi 3 bin tl ile 7 bin tl arası tüm bölümler yardımcı olursanız çok sevinirim.teşekkürler... not:siz ücretler pahalı demişsiniz ama danışmanlık hizmetleride bana bööle dedi örnek vermek gerekirse fizik tedavi bölümü 3.900 tl gibi :) kime inanacagıma sasırdım

    YanıtlaSil
  63. ben barbaros kaya mail adresim: kaya_barbaros@hotmail.com buraya yazabilirsiniz ayrıca sizin mail adresinize mesaj atıyorum gitmiyor e mailden

    YanıtlaSil
  64. merak ediyorum ablam yurtdışında amerikada okudu orda asya yemekleri çok oluyormuş
    ben yanına gittiğimde suşi yedirdi tabi 1 porsiyonla doymadım :) 4-5 posiyon yedim ilk yerken tereddüt ettim çünkü suşi çiğ yeniliyor diye bilirdim hep ablam bazıları çiğ bazıları deyil bizim yediğimiz balıklı yengeçli vs. pişmiş dedi doğrumudur? pişmiş olanları vamı yoksa yemem için mi söyledi merak ediyorum,çünkü en son yediğimde balığın yumurtasıyla yapılmış bi suşi yi mideme indikten sonra soledi :/ :)

    YanıtlaSil
  65. ablanın eşi sünnet oldumu :)

    YanıtlaSil
  66. korece çok mu zor?

    YanıtlaSil
  67. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  68. Bir müslüman kadın dinsiz birine eş olarak gidemez çünkü dinimizde adamın dini kadınada etkilidir

    YanıtlaSil
  69. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  70. bu blogun sagibi size mail gonderdim bana geri donus yapmanizi beklyorum mail adresim mirza_basol@hotmail.com facebook iletisim > https://www.facebook.com/ChinaYiwuExport

    YanıtlaSil
  71. bu blogun sahibi size mail gonderdim koizora-o@hotmail.com adresinize lakin bana postmasterden olumsuz diye geri cvb geldi bana geri donus yapip benimle iletisim haline gecmenizi rica ediyorum , facebook adresim > https://www.facebook.com/ChinaYiwuExport' ulasabilrisniz yada 0086 18657989115 whatsapp wechat hepsine acik telefon numaram

    YanıtlaSil